יום חמישי, 1 באוקטובר 2015

אחרית דבר

"אושר הוא המסע, לא היעד"
בן סוויטלנד - סופר

 
אני נשאר בסנטיאגו לנוח עוד 2 לילות. תומאס, אלמרי ואני נהנים מהזמן שלנו יחד לפני שכל אחד יחזור לארצו. אני גם מבלה עם שאר חבריי למסע במסעדות ומועדונים בעיר. זמן איכות אחרון. בעוד שלושה ימים אעלה על טיסה פנימית של Ryanair שתיקח אותי חזרה למדריד, שם אבלה מספר ימים ואחזור לארץ.

קשה לסכם את החוויה הזאת במספר מילים. המסע הזה היווה עבורי נקודת ציון ערכית וחשובה מאוד בחיי. חוץ מהעובדה שבסופו הרגשתי רגוע יותר ושלו יותר, הוא גם גרם לי להבין הרבה דברים על עצמי ועל העולם. אותן תובנות התחילו עוד בארץ כשהחלטתי לצאת למסע. אז עוד נותרו לי מחויבויות קודמות שהייתי חייב להקדיש להן זמן. אך הייתי חייב הפסקה לנשמה. ולמה לא בעצם? כל החיים אנחנו רצים אחרי משהו. כסף, כבוד, עבודה, זוגיות, משפחה. למה לא פשוט לעצור את מרוץ החיים? להפסיק לרוץ ולהתחיל ללכת.

הייתי חייב את המסע הזה. המסע לעצמי. לדעת מי אני באמת ומה באתי לעשות בחיים האלה ובמתנות שאלוהים נתן לי. ידעתי שבסוף המסע הרוחני הזה לא אהיה אותו הדבר. אני אשתנה, משהו יתעורר בי. הרגשתי את זה. חשקתי בזה. זה זרם בעורקיי. אותו רגע של החלטה לצאת לקמינו היווה עבורי נקודת אור בחיים משמימים. ידעתי שזה מה שאני צריך.

הקמינו בונה אותך. הוא מציב לך מטרה מול העיניים ומחייב אותך לעמוד בה.
לא משנה כמה ואילו קשיים תעבור בדרך. אתה תשרוד. אתה תשיג את זה.
אתה חזק יותר מכפי שאתה חושב.

אך בסופו של יום, גיליתי כי היעד איננו העיקר, כי אם המסע עצמו. התהליך, שאתה עובר עם עצמך ועם הסביבה, הוא החשוב. זאת הדרך להשגת היעד. כמו בחיים.
ישנו משפט שאומר: "אל תעקוב רק אחרי החלומות שלך, רדוף אחריהם". ובמרדף הזה אסור לך לוותר. היקום כולו ייחלץ לעזרתך אם רק תשתוקק לזה מספיק. עשה את ההשתדלות. מצא את הדרך שתהווה עבורך השראה. את המטרה שתהווה לך כיוון. את האמונה בעצמך גם כשאף אחד אחר לא מאמין בך. ואז הנח פשוט לחוויה לסחוף אותך. תהנה ממנה. תתחבר אליה.
אולי אז תמצא משמעות.

קמינו דה סנטיאגו ענה על ציפיותיי ברמה המושלמת, המאירה והמרוממת  ביותר. החוויות הנהדרות שאספתי והאנשים היקרים שפגשתי בדרך הפכו את המסע הזה להרפתקה אחת גדולה. אני מודה לכל מי שחלק איתי את ההרפתקה הזאת.

אנו הצליינים, אומנם צעדנו באותה הדרך.
אך כל אחד מאתנו חווה אותה בצורה שונה.

הקמינו עושה משהו לאנשים.
גם לי זה עשה.




"המסע,

שבעבר ראית בו עינוי, משום שלא רצית אלא להגיע, מתחיל להיהפך להנאה,

ההנאה שבחיפוש ובהרפתקה.
באופן זה אתה מזין משהו חשוב מאוד,
את החלומות שלך"
פאולו קואלו, "יומנו של מכשף"
 
 

 

El fin del mi Camino de Santiago

קמינו דה סנטיאגו – הסוף
 
 
 

3 תגובות:

  1. עידו יקר שלום , תודה רבה על השיתוף . הכתיבה שלך מרגשת והוסיפה לי שמחה וסקרנות לקראת המסע שלי . תודה רבה .

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך נעמי על המילים החמות. אני שמח שקיבלת השראה מהכתיבה. מאחל לך הצלחה והנאה רבה במסע הבא שלך.

      מחק
  2. titanium arts
    TATONIC ART CUSTOMING · TATONIC ROCKING 출장마사지 T-TATONIC ROCKING T-TATONIC ROCKING T-TATONIC. 실시간 바카라 사이트 This unique and original design is crafted microtouch solo titanium with 토토 사이트 the use of sustainable 블랙 잭

    השבמחק